finn szauna

Mire figyeljünk a finn szauna használatakor?

A szaunázás egyre divatosabb és népszerűbb, ezért néha a nagy rohanásban beleeshetünk abba a hibába, hogy rosszul használjuk és kárát valljuk. Például a finn szauna nagyobb ismertségnek örvend a hosszabb múltja miatt, de a használata is nagyobb körültekintést követel. Mivel a kabin hőmérséklete jelentősen megemelkedik, ezért egyetlen alkalommal se üljünk sokat bent, Ha kezdők vagyunk, akkor ne tekintsünk rá kihívásként, hogy majd mi megmutatjuk milyen sokáig bírjuk bent! Ez a szemléletmód nagyon veszélyes, sőt, végzetes lehet. Érdemes 2-3 órát szánni a szaunázásra, beiktatni szüneteket, amikor kijövünk, hideg zuhanyt venni és megismételni a folyamatot párszor. A finn szauna használata tehát felér egy kisebb szertartással, aminek következtében a szervezetünk edződik és az immunrendszerünk erősödik. Érdemes kellő figyelmet fordítani a pihenésre is, ezáltal éri el a teljes hatást a folyamat. Heti 1-2 alkalommal ajánlott a finn szauna használata annak érdekében, hogy testünket és lelkünket folyamatosan felfrissítsük.